Taas on vähän taukoa kirjoittelusta...

Louisen kanssa ollaan käyty kahdessa valmennuksessa Niinulla ja Acella Tiian opissa. Tarkkaavaisuutta ohjaajan toimintaan ja muuhunkin on saatu rutkasti lisää. Tuli tässä ihan viime keskiviikkona älyttyä, kuinka super Louise oikeasti on! Tuntui kun mentiin rataa, että olimme yhtä. Jotain aivan upeaa. Kaikki työ, varsinkin minun pään sisällä, alkaa kypsyä täydellisyydeksi. Samalla, kun Louisen kanssa on löytynyt se puuttuva palikkka ( siis minun toiminnan järkevyys), koko laji on avautunut ihan uudelleen. Ajatustyö on ollut valtavaa ja sisäinen työskentely kovaa. Nyt on vain kerättävä itsestä aina se täydellinen keskittyminen ja meistä tulee koirakkona sitä mitä aina kuvittelen agilytyn olevan. Yhtenäistä virta jonka voimalla selviä mistä tahansa eteen asetetusta tehtävästä.

Tulipas henkevää tekstiä. Mutta samalla kun olen oppinut Louisen kanssa, olen ymmärtänyt myös millaisen Pixiestä haluan kasvavan. Mieli tekee jatkuvasti töitä siitä kuinka opetan Pixiella haluamani taidot, kuinka luoda se sulava liikkeiden virta, kun töitä tehdään radalla. Kuva päässä on valmis. Edessä on vain pitkä taival kohti täydellisyyttä. Mikäs sen parempaa, kun opettaja on herkkä ja kuuliainen Louise, jonka kanssa voin oppia ymmärtämään vaikeita kuvioita. Pixie taas tarjoaa mahdollisuuden pohtia tämän hetken heikkouksia ja kouluttaa sille entistä paremmin asiat. Louise opettaa minua ja minä yritän ohjata Pixieä entistä paremmin. Vielä hieman sekavaa tämä ajatus, mutta on mulla kerta kaikkiaan mahtava koirat!!!!! Tästä matkasta tulee vielä upea!!!

Tokossa ole hienot Louisen EVL-liikkeitä ja niistäkin on tullut monta ahaa elämystä. Kiirettä on pitänyt töiden suhteen, joten treeneihin ei olla keritty, mutta perustyötä tehty. Pixie on edistynyt myös hyvin alokas-luokan liikkeissä. Kyllä varmaan toko ura tässä keväällä korkataan. Eniten on vielä hommia kestävyyden harjoittelussa. Teknisesti Pixie on jo aika hyvä.

Treenauksen suunnittelu ja pitkä jänteisyys on nyt saanut paljon uusia tuulia. Tiedän mitä pitää tehdä ja kouluttaa. Nyt pitää vain minun pitää kuri itselleni ja saavuttaa koirien kanssa se yhteinen virta!!!